• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • المحكمون
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2020)
المجلد المجلد 16 (2019)
المجلد المجلد 15 (2018)
العدد 15 - Issue 2
العدد 15 - الاصدار الأول
المجلد المجلد 14 (2017)
المجلد المجلد 13 (2016)
المجلد المجلد 12 (2015)
محمد عزت, أحمد راضي،. (2018). Exploring the Usage of Digital Content Marketing in Hotels and Travel Agencies in Egypt. المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 15(15 - Issue 2), 56-72. doi: 10.21608/thalexu.2018.51467
أحمد راضي، محمد عزت. "Exploring the Usage of Digital Content Marketing in Hotels and Travel Agencies in Egypt". المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 15, 15 - Issue 2, 2018, 56-72. doi: 10.21608/thalexu.2018.51467
محمد عزت, أحمد راضي،. (2018). 'Exploring the Usage of Digital Content Marketing in Hotels and Travel Agencies in Egypt', المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 15(15 - Issue 2), pp. 56-72. doi: 10.21608/thalexu.2018.51467
محمد عزت, أحمد راضي،. Exploring the Usage of Digital Content Marketing in Hotels and Travel Agencies in Egypt. المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 2018; 15(15 - Issue 2): 56-72. doi: 10.21608/thalexu.2018.51467

Exploring the Usage of Digital Content Marketing in Hotels and Travel Agencies in Egypt

المقالة 5، المجلد 15، 15 - Issue 2، 2018، الصفحة 56-72  XML PDF (677.86 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/thalexu.2018.51467
المؤلف
أحمد راضي، محمد عزت
جامعة الإسکندرية - کلية السياحة و الفنادق
المستخلص
 
Tourism establishments should provide the content that can answer all the consumers‟ queries in very attractive and reative ways. The main purpose of this study is to explore the usage of digital content marketing in both hotels and travel gencies in Egypt as a mean of presenting its tourism services to consumers. The questionnaire was used as a mean of ollecting data from the sample of which included of marketing managers at (138) four and five-star hotels and (121) ravel agencies located in Sharm El Sheikh, Hurghada and Cairo cities, as vital areas where the big presence of four and ive-star hotels and travel agencies class A (Egypt hotels guide, 2016). Two questionnaires were designed; the first one as sed for the marketing managers of hotels and the other one for the marketing managers of travel agencies. Each uestionnaire was divided into a group of key variables that were measured on a five-dimensional Likert scale to determine he attitude of the respondents about the study variables. The validity and reliability of the study tools were practically easured by presenting them to a group of industry experts and statistical experts, as well as they statistically measured y using Cronbach's Alpha coefficient, the Cochran's formula was used to determine the optimal sample size based on the ilot tudy results. The results indicated that both travel agencies and hotels in Egypt have a high degree of the awareness of digital content marketing. The overall assessment of using digital content marketing (DCM) in travel agencies and hotels was a successful and more effective marketing strategy. The findings showed that there was a statistically significant correlation between each pair in the study dimensions. There were significant differences between travel agencies and hotels in the dimensions of “awareness”, "the benefits", "challenges" and "the common ools of digital content marketing". This study presented some useful recommendations for he hotels and travel agencies in Egypt to activate and benefit from the advantages of digital content marketing in offering tourism and hotel services.
 
 
الكلمات الرئيسية
Digital Content Marketing- Travel Agencies- Hotels- Egypt
الملفات الأخرى ذات الصلة
download 5. mohamed Ezzat - Ahmed Rady-Content marketing in Hotels & Tour Agencie.pdf
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 100
تنزیل PDF: 174
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.