• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • المحكمون
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2020)
المجلد المجلد 16 (2019)
المجلد المجلد 15 (2018)
المجلد المجلد 14 (2017)
المجلد المجلد 13 (2016)
العدد 13 - Issue 1
العدد 13 - Issue 2
المجلد المجلد 12 (2015)
تامر محمد, رانيا حافظ،. (2016). EXPLORING THE ROLE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT PRACTICES TO RETAIN RESORTS' EMPLOYEES. المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 13(13 - Issue 1), 164-183. doi: 10.21608/thalexu.2016.47389
رانيا حافظ، تامر محمد. "EXPLORING THE ROLE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT PRACTICES TO RETAIN RESORTS' EMPLOYEES". المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 13, 13 - Issue 1, 2016, 164-183. doi: 10.21608/thalexu.2016.47389
تامر محمد, رانيا حافظ،. (2016). 'EXPLORING THE ROLE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT PRACTICES TO RETAIN RESORTS' EMPLOYEES', المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 13(13 - Issue 1), pp. 164-183. doi: 10.21608/thalexu.2016.47389
تامر محمد, رانيا حافظ،. EXPLORING THE ROLE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT PRACTICES TO RETAIN RESORTS' EMPLOYEES. المجلة العلمية لکلية السياحة و الفنادق جامعة الأسکندرية, 2016; 13(13 - Issue 1): 164-183. doi: 10.21608/thalexu.2016.47389

EXPLORING THE ROLE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT PRACTICES TO RETAIN RESORTS' EMPLOYEES

المقالة 8، المجلد 13، 13 - Issue 1، 2016، الصفحة 164-183  XML PDF (575.14 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/thalexu.2016.47389
المؤلف
رانيا حافظ، تامر محمد
جامعة الإسکندرية - کلية السياحة و الفنادق
المستخلص
The aim of this study is to explore the relationship between human resource management practices (HRMPs) implemented at five- star resorts and employee job satisfaction, and measuring its effectiveness in retaining employees. These practices include: training & development, rewards & benefits, personal recognition, internal communication system, performance appraisal, and employee empowerment. Data were collected by developed questionnaire. Originally, 300 questionnaire forms were distributed among employees who are working in different departments of five-star resort hotels located in Hurghada and Sharm El-Sheikh. Only 214 questionnaires were returned giving a response rate of 71.3%. Data were statistically analyzed by using Pearson correlation coefficient and regression analysis. It is founded that all items of HRMPs are positively related to better employees' satisfaction and retention. Furthermore, three human HRMPs: Training & development, Performance appraisal, and Rewards & benefits are contributing strongly (adjusted R2 = 0.696) in enhancing retention of resorts' employees than the other three HRM practices. It is concluding that the ability of resort hotels to retain its employees could be elevated by adapting these practices
الكلمات الرئيسية
Human Resource Management Practices؛ employees؛ retention؛ Satisfaction؛ Resorts
الملفات الأخرى ذات الصلة
download Issue_1_8.pdf
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 35
تنزیل PDF: 101
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.